vrijdag 1 mei 2015

Mei Coeliakiemaand

We Bloggen al een hele poos met enkele mensen op iedere 15 van de maand over glutenvrij in ons leven.
Dit keer hebben we besloten om samen een maand te gaan bloggen omdat Coeliakie nog steeds erg onbekend is.
Heb jij misschien deze ziekte? Er is inmiddels een Facebookpagina, een website gemaakt en te volgen via andere media.
Ik heb zelf al meer dan 10 jaar Coeliakie en zie hoe alles veranderd is in de glutenvrije wereld, steeds meer producten komen er bij, ook omdat het een hype is om zomaar glutenvrij te gaan eten.
Glutenvrij zit niet tussen je oren maar in je genen, de HLA-Q8 en 2.
Omdat ik al wat langer mee loop in de glutenvrij wereld was mijn uitspraak altijd:
Ik heb me ingezet voor iedereen die met dit dieet te maken kreeg en heb in al die jaren ook absoluut niet stil gezeten.
Ik ben alle jongeren die net zo fanatiek zijn als ik erg dankbaar zodat ik dan een stapje terug kan doen.
Bloggen is niet mijn sterkste punt, maar ik probeer deze maand een steentje bij te dragen om meer bekendheid te krijgen voor alle mensen met Coeliakie.
Waar ik deze maand allemaal over zal schrijven is zeker mijn laatste vakantie op Gran Canaria, de supermarkten die ik aan heb geschreven, foodconnect die ik met enkele mensen ga bezoeken.
Ik wens de rest van de bloggers heel veel succes, samen staan we sterk!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten